Golf Generace II
V srpnu 1983
následoval Golf II. Karosérie splňovala rostoucí nároky delším rozvorem
a větším zavazadlovým prostorem. Nová spřažená zadní náprava zajistila
zlepšení jízdních vlastností. Zdvihový objem motorů se pohyboval od 1,3
do 1,8 litru. Nabídka motorů se rozšířila o přeplňovaný vznětový motor.
V čele byl nadále Golf GTI nyní s obsahem 1,8 l a výkonem 82 kW.
Avšak už v březnu 1986 začal Volkswagen montovat do vozů první
čtyřventilový motor: Golf 16V, který nyní s výkonem 102 kW dosahoval
rychlosti 210 km/h. V té době se automobilový svět zabýval čištěním
výfukových plynů. Golf GTI a Golf 16 V se vstřikováním benzínu byly
prvními vozy vybavenými řízenými katalyzátory.
Zdálo se, že fantazie techniků nezná mezí. V dubnu 1986 se objevil Golf
syncro s pohonem všech čtyř kol, který využíval viskózní spojku. Golf s
pohonem všech kol dosáhl jako Rallye Golf G60 se spirálovým dmychadlem
výkonu 118 kW a jako Golf Limited se čtyřventilovou technikou dokonce
výkonu 154 kW. Stal se tak nejsilnějším Golfem celé konstrukční řady.
Do polí a lesů byl určený Golf Country z ledna 1990 s pohonem všech kol
a světlou výškou. U vznětových motorů začalo používat chlazení
stlačeného vzduchu a první oxidační katalyzátory, což vedlo k vyššímu
výkonu a zajišťovalo čištění výfukových plynů. GTI ve verzi G60 rovněž
dosáhl výkonu 118 kW. V listopadu 1990 oslavil hrdé jubileum: 1 milión
vyrobených vozů Golf GTI.